Założeniem budowy widelca było wykonanie kopii zgodnej z oryginałem, oczywiście pod wymiar. Widelec miał posiadać mały prześwit między oponą (24 mm), a dolną rurą i koroną widelca. Dodatkowo w koronie powinien być otwór na zamontowanie hamulca.
Najwiekszym problemem okazało się zdobycie mufy. Oryginł był prawdopodobnie wykonywany w Polsce, przez zaprzyjaźnionego z Cazzanigą tokarza/frezera. W czasach komunistycznych z powodu braku dewiz była to częsta praktyka. Nie koniecznie w branży rowerowej, znana jednak z wielu innych dziedzin. Poszedłem tym samym tropem i wyciołem w 15 mm płaskowniku stalowym odpowiedni wymiar, po czym nafrezowałem potrzebne otwory. Po frezowaniu okazało się, iż korona wagą zbliżona jest do powszechnie dostepnych modeli. Co bardzo mnie ucieszyło, gdyż spodziewałem się czegoś bardzo ciężkiego.
Dobrałem okragłe rurki Dedaccia tak jak w prawdziwym stalowym, torowym widelcu, wygiołem je aby uzyskać wyprzedzenie 29 mm no i oczywiście dokładnie wszystko zlutowałem.
Dzieło dokończył lakiernik dobierając odpowiedni metaliczny lakier.
Pytaj o niestandardowe opcję. W przygodtowaniu nowe wzory ręcznie wykonywanych koron widelca.
The customer order copy Osca track fork. Because I don;t find the original fork crown, I hand made copy fork crown. Very simple and nice looks.
I like new challenges. In preparing new designs fork crowns.